Sunday, February 28, 2010

Dita von Teese

Dita von Teese
Det här är Dita von Teese, avbildad av en för mig okänd konstnär. Jag vet inte heller vem som fotat tavlan. Jag skulle gärna hänga den på väggen i mitt vardagsrum. Bilden längst ner i inlägget är också på Dita, ett omslag för (tyska) Playboy.

Oj vilken vecka jag har haft, jag vet inte var jag ska börja någonstans! I lördagskväll ringde Dag och frågade om jag var hemma. Tio minuter senare satt vi och fikade i mitt kök, han hade hyrt en bil och åkt upp från Stockholm. Sedan har det fortsatt med roliga aktiviteter och utflykter i en veckas tid.

Det första vi gjorde på söndagen var att åka runt lite på Alnö. Vi stannade till på Hembygdsgården och blev bjudna på kaffe av personalen där, Dag gillar ju att prata historia och det gillade dom också, så där blev vi sittande ett tag. Sedan åkte vi ut till Spikarna och promenerade där ute, där är helt fantastiskt vackert!

I onsdags hade jag ett möte med Marie inne i stan´. Dag skjutsade in mig och sedan kom han på att vi skulle åka till Bispgården i Jämtland! Dag körde och körde och missade Bispgården på något sätt men vi fortsatte färden och åkte till Thailändska paviljongen istället. Vi fick en liten historielektion och sedan fortsatte vi vidare till Döda Fallet och promenerade runt där. Döda Fallet går inte att beskriva men får ni chansen att åka dit, så gör det. Helt makalöst!

Vi åt pizza på en vägkrog och efter det åkte vi hem, men först så åkte vi fel och hamnade i Långsele. Ja, vi åkte riktigt fel som ni förstår och vi var hemma sent på kvällen. Det var världens äventyr. Vem som helst hade blivit irriterad över felåkningen/felåkningarna, men inte Dag inte, han körde så snällt genom Sverige fram och tillbaka. Det var riktigt kul faktiskt, vi skrattade rätt så mycket.

Vi var i Timrå en dag också och åt på kinaresturangen och handlade på Erikshjälpen. Jag har velat åka till Erikshjälpen i flera år och äntligen var det någon som ville stanna till där. Jag köpte ett par böcker (Robin Hood och Alice i Underlandet), en tidning (Foto), en lp-skiva (Roxette´s Look sharp), en assiett och ett fat till en kaffekopp, jag samlar ju på udda kaffekoppar. 60 kronor gick det på, heeeelt okej!

På tisdagen följde han med till Svartviksteatern och fick en roll i produktionen på köpet. Som skådespelare! Han tyckte att det var jättekul (jag förstod att det skulle bli så om han hängde med) men han håller sig nog till författandet och sjuksköterskandet. Jag har fått tre roller till i pjäsen nu, det finns ju många mindre roller så dom flesta får spela mer än en roll.

Igår kväll var vi på Bergsåker och "spelade lite på hästar". Ingen av oss vann storkovan men vi hade kul ändå. Halv fyra imorse åkte han hem, hyrbilen skulle vara tillbaka på förmiddagen idag.
Nu kan jag inte skriva mer för biblioteket stänger nu, men jag fyller på mer om våra äventyr på måndag!

Ikväll ska jag på fest hos Emelie, det är Talk lika a pirate day idag nämligen! Ska bli superkul! Måste klä ut mig bara, någon som har en svart ögonlapp möjligen? Ett träben går bra också! Eller en papegoja!


No comments:

Post a Comment